سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

دوران تولک قناری و همچنین تغذیه مواد رنگی

تغذیه مواد رنگی به قناری از این نظر اهمیت دارد تا پرهای قناری که پس از دوره پر ریزی ، در حال تشکیل و رشد هستند ، رنگ سیر و درخشنده پیدا نمایند.

تغذیه مواد رنگی چند روز قبل از شروع دوره تولک باید شروع شده تا خون قناری از مواد رنگی اشباع شده و بتواند آن را به نسوج پرهای جدید در حال رشد برساند. بنابراین بهتر است از اول تیرماه ، هفته ای یک یا دو مرتبه غذای رنگی به قناریهای رنگ پذیر داده شود.

برای تغذیه قناری با مواد رنگی ابتدا غذای تخم مرغی یا همطراز آن را تهیه کرده و به ازای یک قاشق چایخوری غذای تخم مرغی ، دو قاشق چایخوری غذای رنگی اضافه نمایید و آنرا بخوبی مخلوط کنید. در صورتی که از غذای رنگی تجاری استفاده می کنید طبق بروشور آن عمل نمایید.

در دوره تولک ، غذای رنگی باید روزانه به قناری داده شود. در موقع پرریزی قناری ، میزان غذای رنگی اضافه شده به غذای تخم مرغی باید سه قاشق چایخوری باشد. با شدت یافتن پر ریزی قناری میزان غذای رنگی به چهار تا پنج قاشق چایخوری می رسد. البته این میزان به مدت کم ادامه می یابد و با گذشت دوره بحران پرریزی قناری ، میزان آن به مرور کم می شود. بهترین طریق استفاده از مواد رنگی رعایت نظم و ترتیب در زیاد و کم کردن میزان آن در تغذیه قناری می باشد.

در دوران تولک باید قناری در قفس مخصوص پرواز باشد . این قفس باید دارای کمترین چوب نشیمن بوده تا پرنده بتواند به راحتی در آن پرواز نماید. در این قفس ، قناری نباید تنها بوده و یا اینکه تعداد آنها آنقدر زیاد باشد که نتوانند به راحتی در آن پرواز کنند زیرا در هر دو حالت قناری آسیب خواهد دید و به خوبی رشد نخواهد کرد.

وجود هوای تازه و نور کافی از ضروریات این دوره برای قناریها است.

تغییر مکان برای قناریهایی که در حال گذران دوره تولک خود می باشند مضر می باشد. زیرا قناری در این دوره بسیار آسیب پذیر می باشد.

به طور معمول دوره تولک برای قناری بین 8 تا 10 هفته و به ندرت تا 12 هفته می باشد.

طرز تهیه غذای رنگی :

برای تهیه غذای رنگی میتوان طبق این دستور عمل نمایید:

یک قاشق چایخوری فلفل قرمز شیرین را با ده قاشق چایخوری بیسکویت و تخم مرغ آب پز ،مخلوط نمایید و قدری عسل یا شکر به آن اضافه کنید. برای تحریک قناری به خوردن این غذا میتوانید چند دانه خشخاش بر روی آن بپاشید.

 

برای بهبود شرایط در دوران تولک از این تدابیر استفاده کنید:

* کاهش میزان غذاهای گرم در رژیم غذایی پرنده

* خوراندن مولتی ویتامین از طریق آب آشامیدنی پرنده

* استفاده از سبزیجات

* قرار دادن ظرف آب جهت حمام کردن قناریها

نظرات 1 + ارسال نظر
majid سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:09 ب.ظ http://microship.mihanblog.com

سلام
خسته نباشید به شما بابت وبلاگ خوبی که دارین..
اگه دوست داشتید منو لینک کنید..ممنونم
http://microship.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد