سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

زغال‌اخته و انار سرخ‌پوشانِ پرخاصیت


زغال‌اخته

این روزها پا در هر میوه فروشی یا بازار میوه و تره باری که بگذارید با دانه‌های کوچک و خوش‌رنگ زغال‌اخته مواجه خواهید شد. باید بدانید که زغال‌اخته و انار، این یاران سرخ‌پوش، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های فوق‌العاده‌ای‌ هستند که با بیماری‌ها مقابله می‌کنند و سلامت شما را بالا می‌برند.

اگر می‌خواهید کمی بیشتر با خواص این دو میوه‌ی خوش‌رنگ آشنا شوید و یا مروری بر آن داشته باشید مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

 

دو یار سرخ‌پوش: برای تقویت مفاصل شما

به محض اینکه اولین انار فصل به دستتان رسید آن را پوست کنده و دانه کنید و نصف آن را داخل سالاد ناهارتان بریزید. با همین کار ساده 14 درصد نیاز روزانه‌ی خود به ویتامین k را تامین کرده‌اید. باید بدانید که کمبود ویتامین K در بدن می‌تواند باعث افزایش آرتروز در دست‌ها و زانوها شود. پس تا می‌توانید از خواص فوق‌العاده‌ی این دانه‌های یاقوت استفاده کنید.

 

دو یار سرخ‌پوش: برای افزایش کلسترول خوب خون

حتماً می‌دانید که دو نوع کلسترول داریم: کلسترول بد و کلسترول خوب. کلسترول بد همانی است که مدام تکرار می‌کنیم باید میزان آن را کاهش دهید. اما هر چه کلسترول خوب خونتان بالا باشد به نفع قلب و عروقتان خواهد بود. اگر دنبال یک دلیل منطقی برای نوشیدن آب زغال‌اخته هستید همین بالا بردن میزان کلسترول خوب خون بهترین دلیل است. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که کلسترول خونشان بالاست با نوشیدن روزانه سه فنجان (750 میلی‌لیتر) آب زغال‌اخته می‌توانند میزان کلسترول HDL یا همان کلسترول خوب خون خود را بالا ببرند.

ترکیبی در زغال‌اخته وجود دارد که از متاستاز یعنی تکثیر سلول‌های سرطانی

در بخش‌های دیگر بدن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این نتایج یک پژوهش جدید که

در فرانسه انجام شده حاکی از آن است که پروآنتوسیانیدین موجود در زغال‌اخته

قدرت سلول‌های سرطانی پروستات را کاهش می‌دهد

دو یار سرخ‌پوش: برای مقابله با عفونت‌های ادراری

معمولاً خانم‌ها بیشتر از عفونت‌های ادراری رنج می‌برند. اگر شما هم جزو 11 درصد خانم‌هایی هستید که حداقل یک بار در سال با این مشکل روبه رو می‌شوند بهتر است بدانید که خواص آب زغال‌اخته درمان مشکلتان است. محققان آمریکایی معتقدند که این آب میوه‌ی قرمز خوش‌رنگ در مرحله‌ی اول از تکثیر باکتری ای.کولای که به جداره‌های مجاری ادرار می‌چسبد و باعث این عفونت می‌شود جلوگیری می‌کند. در مرحل دوم نیز به بدن کمک می‌کند تا به طور طبیعی از طریق دفع از شر این باکتری‌ها خلاص شود. اما باید بدانید که در صورت عفونت‌های جدی و شدید کاری از دست آب زغال‌اخته بر نمی‌آید و اگر تصور می‌کنید که عفونتتان شدید است حتماً به پزشک مراجعه کنید.

انار

دو یار سرخ‌پوش: دوست دندان‌های شما

نتایج پژوهش‌های آمریکایی نشان می‌دهد افراد بزرگ‌سالی که روزانه سه مرتبه و به مدت چهار هفته دهانشان را با عصاره‌ی انار شستشو می‌دهند خطر بروز ورم لثه را کاهش می‌دهند. ورم لثه التهابی است که لثه‌ها را مبتلا می‌کند و ناخوشایند است. پس علاوه بر خوردن انار و استفاده از خواص بی‌شمار آن می‌توانید سلامت دهان و دندان‌هایتان را نیز به دست این یاقوت‌های قرمز بسپارید.


 

دو یار سرخ‌پوش: برای مقابله با سلول‌های سرطان‌زا

محققان دانشگاه ماساچوست به این نتیجه رسیده‌اند ترکیبی در زغال‌اخته وجود دارد که از متاستاز یعنی تکثیر سلول‌های سرطانی در بخش‌های دیگر بدن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این نتایج یک پژوهش جدید که در فرانسه انجام شده حاکی از آن است که پروآنتوسیانیدین موجود در زغال‌اخته قدرت سلول‌های سرطانی پروستات را کاهش می‌دهد.

 

دو یار سرخ‌پوش: رفیق قلب نازنین شما

حیف قلبتان نیست که اجازه دهید با فشارخون بالا دچار زحمت شود و خدای نکرده سکته کنید! حتماً می‌دانید که فشارخون بالا یکی از عواملی است که خطر بیماری‌های قلبی عروقی را بالا می‌برد. بر اساس نتایج پژوهش‌های متعدد، فشارخون سیستولیک در بیمارانی که دچار سفتی عروق هستند و به مدت یک سال به طور مرتب آب انار نوشیده‌اند به میزان 12 درصد کاهش یافته است.  به عقیده‌ی محققان پولیفنول‌های موجود در انار که آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی محسوب می‌شوند چنین خاصیتی دارند و شما را از بیماری‌های قلبی عروقی دور می‌کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهروز عبادی سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:15 ق.ظ http://ebadilaw.blogfa.com/http://

سلام بزرگوار
بنده لینکتان کردم موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد