سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

معرفی گل پریوش(پروانش)

گیاهی است بومی نواحی استوایی که ارتفاع آن به ۳۰ تا  ۳۵  سانتی متر می رسد وامروزه به عنوان  گیاه گلدانی پرورش داده می شود.درجنس vinca  هفت گونه گزارش شده است که بین آنها تنوع زیادی وجود دارد.برخی بوته ای،برخی همیشه سبز،برخی خزان دار، وبرخی علفی یک ساله هستند. که شاخه های آنها روی زمین گسترده می شود وبه عنوان  پوشش سبز بکار می روند،مثل تلگرافی (v.minor) و همچنین v.major .

پریوش گیاهی است چند ساله حساس به سرما که می توان با فراهم کردن شرایط مناسب آنرا به مدت طولانی نگهداری کرد.در باغچه به عنوان  گل حاشیه ای  در بهار کشت می شود ودر پاییز در اثر سرما از بین می رود .گیاهی است گرمسیری که دارای برگ های کشیده ،بیضی شکل، براق وبه رنگ سبز تیره است ورگبرگ های آن رنگ روشن داشته که به تشخیص آن کمک می کند.گل های دارای ۵ گلبرگ به رنگ صورتی  یا سفید است.

  گلدهی: مدت گلدهی در باغچه  نسبتأ طولانی بوده واز اواسط اردیبهشت تا شروع سرما گل می دهد.

نیازها:گیاهی است گرمسیری که به گرما وخشکی مقاوم  است واگر هوا خشک شود به تدریج برگ ها زرد می شوند. در صورتی که درگلخانه نگهداری شود بوته آن بزرگ شده وهر سال گل زیادی می دهد.

افزایش:بذر آن در اواخر زمستان تا اوایل بهار در دمای  ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد کشت می شود و در اردیبهشت  بعد از رفع خطر یخبندان نشاء منتقل می شود.از طریق قلمه نیز در اواخر زمستان یا اواسط بهار قابل افزایش است.


مطالب مرتبط:

گازمانیا مشاهده

بن سای فیکوس مشاهده

کاشت افرا مشاهده

مطلب کامل در مورد بونسای مشاهده

نخل های زینتی مشاهده

کاکتوس و پرورش آن مشاهده

اصل مهم در پرورش کاکتو س و سا کو لنت مشاهده

نور مناسب کاکتوس مشاهده

آفات و بیماریهای گلهای آپارتمانی مشاهده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد