سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

ایده های کم هزینه و سودآور از طریق کشاورزی در شهر

کسب در آمد از کشاورزی

بهترین ایده های کسب و کار کشاورزی در روستاها چه هستند؟ بهترین فرصت کسب و کار کشت در شهرهای بزرگ و شهرستان ها چیست؟ کدام یک از کسب و کارهای صنعت کشاورزی می توانند موفق باشند؟ در این متن به این سوال ها پاسخ داده می شود...  

آیا می دانید کشاورزی یکی از پر سودترین کسب و کارهای جهان است؟ کشاورزی برای اجرا به هزینه کمی نیاز دارد، کسب و کار کشاورزی به نوبه خود، یک کار سودآور است. با افزایش بیکاری، جوانان زیادی از کشاورزی استقبال کرده اند، در صورتی که کشاورزی قبلا یک کار پیش پا افتاده به نظر می رسید.

در سه دهه گذشته مهاجرت های زیادی از روستاها به شهرها وجود داشته است. مشکلات اشتغال زایی در شهرها نتیجه رشد فوق العاده جمعیت شهر نشین است که جمعیت بالا در این مناطق باعث عدم توانایی در جذب نیروی کار می شود. بسیاری از شهرها جمعیت بیش از 100 هزار نفر دارند که به دلیل مهاجرت افراد روستایی به شهر می باشد. اساسا دسته ها و اقشاری از جامعه که با مشکلات خاص اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند این کار را انجام می دهند.

کسب و کار کشاورزی را می توان با آموخته های کمی آغاز کرد. شما نیاز به مدرک خاصی برای شروع کشاورزی ندارید، اگرچه برخی از افراد زمانی را برای بادگیری پیچیدگی های کسب و کار کشاورزی صرف می کنند. بنابراین وقت خود را تلف نکنید، برخی از ایده های کسب و کار سودآور کشاورزی که شما می توانید در شهر یا روستا انجام دهید در این مقاله گفته شده است.

ایده های کم هزینه و سودآور  از طریق کشاورزی در شهر یا روستا

1 – کشاورزی و یا کشت و زراعت شهری

کشاورزی شهری عمل کشت، پردازش و توزیع مواد غذایی در محدوده یا اطراف یک روستا، شهر و یا یک شهرستان می باشد. علاوه بر این، همراه با کشاورزی شهری می توان کارهای دیگری مثل دامپروری، پرورش موجودات آبزی و باغ داری نیز انجام داد. کشاورزی شهری به دو روش منجر به امنیت و ایمنی مواد غذایی می شود: اول باعث افزایش مواد غذایی موجود و در دسترس برای مردم ساکن شهر می شود و دوم باعث می شود که تا سبزیجات و میوه های تازه به سرعت در دسترس مصرف کنندگان شهری قرار بگیرد. کشاورزی شهری و برون شهری به طور کلی به عنوان کشاورزی پایدار در نظر گرفته می شود.

آموزش پرورش شاهدانه

طرح احداث باغ سیب

2 – پرورش خرگوش

هیچ قانونی پرورش و نگه داری خرگوش ها در شهرها و شهرستان ها را منع نمی کند. حتی در یک حیاط خلوت هم می توان این کار را انجام داد، این کار می تواند یک منبع خوب درآمد و یک راه برای کاهش فقر و بیکاری شود. مواد غذایی که خرگوش مصرف می کند هزینه زیادی ندارد و می توان باقی مانده های وعده های غذایی و یا حتی چمن را به عنوان مواد غذایی به خرگوش داد. پرورش و نگهداری خرگوش به سرمایه زیادی نیاز ندارد و مهم تر از آن به فضای کمی هم نیاز دارد و می توان آن ها را در حیات خلوت و یا سایبان ها نگه داشت.

دانلود راهنمای نگهداری از خرگوش

3 – فروش میوه های تازه

بدون شک، این کار یک راه درآمد بسیار خوب است. با داشتن مهارت کم و رعایت تمیزی و بهداشت می توان پول زیادی را از این راه به دست آورد. زیرا بسیاری از افراد مصرف میوه های تازه و تر و تمیز را دوست دارند. بسیاری از مردم نیز خوردن آب میوه ها را ترجیح می دهند، بنابراین اگر شما وسایل و امکانات این کار را دارید، می توانید از این طریق پول زیادی به دست آورید. بسیاری از مردم از آب میوه های مصنوعی در بازار خسته شده اند و مطمئناً پول زیادی برای مصرف منابع طبیعی ویتامین ها به جای مصرف فست فودها و مواد غذایی مصنوعی  صرف می کنند. 

4 – خرده فروشی مواد غذایی و یا خدمات ارایه مواد غذایی

در دنیای پر مشغله و پیچیده امروز، به راحتی می توان یک کسب و کار واقعی به دست آورد. محصولات غذایی مانند برنج، لوبیا، سیب زمینی، پیاز، فلفل و ... را می توان به صورت فله خریداری کرد و آن ها را تمیز و بسته بندی کرد و در فروشگاه های خاص به فروش رساند. بسیاری از افرادی که وقت انجام این کارها را ندارند فقط با یک تماس تلفنی به فروشگاه ها، این مواد غذایی بسته بندی شده را تحویل می گیرند. می توانید یک لیست از چنین افرادی را تهیه کنید و به جای این که مواد غذایی را به فروشگاه ها تحویل دهید خودتان این مواد را به مصرف کنندگان تحویل دهید.

دانلود طرح بسته بندی میوه جات

5 – پرورش ماهی

در طول سال، افراد زیادی از طریق این کار درآمدهای خوبی به دست می آورند. همزمان با افزایش و تورم جمعیت، نیاز به مواد غذایی و پروتئین ها بیشتر می شود، در صورتی که مواد غذایی مانند ماهی که سرشار از پروتئین می باشد دور از دسترس است. تهیه و فروش مواد غذایی همیشه در هر کشوری یک کار برنده است. پرورش ماهی یک کسب و کار مطمئن است، در صورتی که در یک مکان مناسب انجام شود. اکثر مردم به دلیل این که ماهی دارای کلسترول کم و پروتئین زیادی است، طرفدار آن می باشند. انواع زیادی از ماهی برای پرورش وجود دارد (گربه ماهی، تیلاپیا ، ماهی قزل آلا، و غیره).

دانلود طرح پرورش ماهی تیلاپیا

آموزش کامل  پرورش ماهی قزل آلا


6 – پرورش  گیاهان و گل ها 

با قدم زدن در یک فروشگاه مواد غذایی، یک فروشگاه گیاهان دارویی، یک فروشگاه مواد غذایی بهداشتی، گیاهان در اشکال خشک شده را می بینید که توسط بسیاری از افراد مصرف می شوند. با استفاده از تجهیزات مناسب در گاراژ خانه خود و یا ساخت یک مکان مخصوص، شما می توانید گیاهان را پرورش دهید و آن ها را خشک شده یا خشک نشده به صورت بسته بندی شده، به مصرف کنندگان و یا فروشگاه های بزرگ بفروشید. 

همچنین می توانید دانه های گیاهان را تهیه کنید و گیاهان را تا مرحله نهال پرورش دهید و سپس آن ها را به فروش برسانید. هر چه قدر فضای بیشتری داشته باشید این کار را می توانید بهتر انجام دهید. اگر شما فضای بازی داشته باشید می توانید انواع گل ها را پرورش دهید و آن ها را به صورت خشک شده به فروش برسانید. شما می توانید از طریق فروش گل های خشک شده به خرده فروشان، عمده فروشان و حتی به گل فروشان پول زیادی به دست آورید.

طرح تهیه گلخانه گل و گیاه

طرح تولید محصولات خارج از فصل در گلخانه

7 – تولید خوراک دام ها

بسیاری از مردم دارای مزارع پرورش گاو و گوسفند، پرورش مرغ، پرورش ماهی و ... می باشند. به عنوان یک سرمایه گذار هوشمند، شما می توانید شروع به تولید خوراک برای تغذیه حیوانات پرورشی کنید. با این حال، باید تحقیقات زیادی انجام دهید تا یک محصول خوب و سالم و سرشار از مواد مغذی که از رشد سریع و سالم حیوانات حمایت می کند، تولید کنید. 

شما برای شروع تولید خوراک دام به یک ماشین سنگ زنی، یک ماشین مخلوط کن، ماشین توزین، کیسه های بسته بندی و مواد اولیه نیاز دارید. هزینه مواد اولیه حدود 1000 دلار و هزینه خریداری ماشین ها تقریبا 9000 دلار می شود.

فرآیند تولید خوراک دام چندان دشوار نیست. به طور کلی مواد مورد نیاز شامل ذرت، سویا، استخوان ماهی، ذرت خوشه ای، بادام زمینی، گندم، برنج، مواد افزودنی و ... می باشد. همه این مواد را می توان از منبع آن ها در بازار تهیه کرد. هر حیوان خوراک مخصوصی دارد و بنابراین برای تهیه خوراک باید از قبل اطلاعات به دست آورد یا می توان از مکان های فروش مواد اولیه این اطلاعات را به دست آورد.

طرح تولید خوراک دام

طرح توجیهی پودر پلاسما جهت استفاده در خوراک دام

8 – راه اندازی یک مزرعه کوچک پرورش مرغ

با تکنولوژی امروز، راه انداختن یک مرغ داری کوچک کار سختی نیست. شما می توانید در ابتدا از تعداد کمی شروع کنید. مثلا در ابتدا 50 تا 500 مرغ تهیه کنید و بعد آن را گسترش دهید. تعداد مرغ هایی که در ابتدا تهیه می کنید بستگی به پول نقد شما دارد. شما می توانید این کار را حتی در یک پارکینگ ماشین هم انجام دهید.

راهنمایی و توصیه های کاربردی جهت آغاز فعالیت پرورش شترمرغ

طرح پرورش شترمرغ

9 – پرورش قارچ

قارچ یک پدیده طبیعی است که با پرورش آن می توان پول زیادی به دست آورد. قارچ ها سرشار از مواد معدنی، پروتئین ها  ویتامین ها می باشند. با توجه به ارزش غذایی و پیامدهای بهداشتی، قارچ بیشتر از مرغ و گوشت و حتی ماهی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. دو دسته اصلی قارچ وجود دارد: خوراکی و غیر خوراکی (که سمی هستند). گاهی اوقات افرادی به اشتباه این قارچ های سمی را از طبیعت جمع آوری می کنند بنابراین پرورش قارچ برای جلوگیری از این اشتباه ضروری است. نیازهای راه اندازی پرورش قارچ به طور کلی شامل یک مکان تاریک،خاک مخصوص پرورش قارچ، کیسه های پلی اتیلن، بذر قارچ، کود نیتروژنی، آهک، آب، مقیاس توزین، یخچال می باشد.

پرورش قارچ شبیه پرورش تخم بلدرچین است و بسیاری از مردم می دانند که این کار سود زیادی دارد. شما می توانید پرورش قارچ را حتی در خانه خود نیز انجام دهید.


10 – تولید مرغ منجمد

برخی از افراد به دلیل ارزان تر بودن و ذخیره کردن راحت تر مرغ های منجمد، مصرف آن ها را ترجیح می دهند. مرغ های منجمد را می توان به هتل های کوچک و رستوران ها نیز ارائه داد. 

11- خرید ذغال از مناطق روستایی و فروش در شهرها

آیا می دانید اگر شما ذغال چوب را از روستاها یا مزارع یا مکان های تولید ذغال خریداری کنید و سپس آن ها را در شهر بفروشید سود زیادی به دست خواهید آورد؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که ذغال چوب را به صورت عمده از کشاورزان و یا تولید کنندگان بخرید و آن ها را در شهر به خرده فروشان بفروشید.

طرح توجیهی تولید ذغال از چوب

12 – تولید نارگیل

نارگیل علاوه بر خوراکی بودن آب و گوشت آن، استفاده های زیادی دارد. از نارگیل در تولید کرم ها، پودرها و عطرها و دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. با پرورش نارگیل می توان گوشت آن را قطعه قطعه کرد و به صورت بسته بندی به فروشگاه ها عرضه نمود. همچنین می توان آب آن را هم به صورت جدا گانه فروخت. 

شما می توانید پول خوبی از فروش نارگیل به خرده فروش ها و سوپر مارکت ها به دست آورید. بهتر است برای محصول خود یک مارک تعیین و آن را ثبت کنید. در این صورت فروش بهتری خواهید داشت.

13 – تولید علف کش

علف های هرز یکی از مشکلات اصلی هر کشاورز است که به صورت ناخواسته درمی آیند و باعث کاهش بازدهی محصولات اصلی می شوند، زیرا برای به دست آوردن مواد مغذی خاک با محصولات رقابت دارند. وجین کردن هزینه زیادی دارد اما راه بهتر استفاده از یک فرمولاسیون مواد شیمیایی است که به محصول اصلی و محیط زیست آسیبی نرساند.

14 – پرورش زنبور عسل و تولید عسل

عسل در یکی از کارامد ترین کارخانه های جهان یعنی کندوی عسل تولید می شود. زنبورهای عسل ممکن است تا 5 کیلوگرم پرواز کنند و شهد بیش از دو میلیون گل را جمع آوری کنند تا بتوانند فقط نیم کیلو عسل تولید کنند. عسل خالص ارزش زیادی دارد، شما می توانید عسل خود را به افرادی که می خواهند عسل خالص مصرف کنند بفروشید. برخی از فروشندگان عسل های ناخالص را با قیمتی پایین عرضه می کنند. بنابراین شما می توانید با فروش عسل خالص درآمد زیادی کسب کنید.

طرح توجیهی زنبور داری کوچک


15 – تولید کاستارد

امروزه مواد غذایی مختلفی از ذرت تولید می شود. تولید کاستارد بسیار آسان است. شما می توانید با درست کردن کاستارد و بسته بندی آن یک راه کسب درآمد داشته باشید. کاستارد امروزه در شهرهای بزرگ و مدرن استفاده زیادی دارد.

طرح کنسرو ذرت شیرین

16 – تولید سبد از شاخه درختان

از سبد در جمع آوری محصولات کشاورزی مانند بامیه، گوجه فرنگی، فلفل، پیاز، پرتقال و ... استفاده می شود. قیمت سبد بر اساس اندازه آن است که می توان آن ها را در اندازه های مختلف تولید کرد و به کشاورزان عرضه نمود. البته درست کردن سبد از شاخه درختان نیاز به مهارت دارد و این مساله مهم است که چگونه شاخ و برگ درختان را به سبد تبدیل کرد به گونه ای که  قابل فروش باشد.

17 – صادر کردن محصولات کشاورزی از مناطق روستایی

صادر کردن محصولاتی مانند زغال چوب، هسته خرما، شاخ گاو، قهوه تلخ، بادام زمینی، زنجبیل، فلفل، نارگیل، سیب زمینی شیرین و ... بازده خوبی دارند و مورد مناسبی برای سرمایه گذاری است. 

شما همچنین می توانید در صادرات محصولات یک واسطه باشید که این کار هم درآمد خوبی دارد و یک راه ساده هم می باشد. کسانی که برای شروع کار سرمایه ای ندارند می توانند از این قبیل کارها را انجام دهند.

طرح بسته بندی و صادرات سفال

18 – تامین مواد اولیه برای شرکت های پخش مواد غذایی 

بسیاری از مواد خام که توسط مراکز صنعتی شهرها استفاده می شود از روستاها تامین می شود . شما می توانید محصولات مورد نیاز شرکت ها را تولید کنید و محصولات خود را به آن ها ارائه دهید.

19 – برقراری ارتباط میان کشاورزان با صادر کنندگان از طریق اینترنت

در صورتی که کشاورزان بتوانند از اینترنت استفاده کنند می توانند از طریق چت آنلاین با صادر کنندگان ارتباط برقرار کنند و از این طریق می توانند درآمد خوبی به دست آورند. پیدا کردن بسیاری از صادر کنندگان دشوار است، از طریق جستجو کردن نام این صادر کنندگان در اینترنت می توان با آن ها ارتباط برقرار کرد.

طرح راه اندازی سایت تجاری

20 – تولید آرد

شما می توانید کسب و کار خود را از طریق تبدیل دانه هایی مثل گندم، ذرت، ارزن و ... به آرد شروع کنید. آرد گندم یک محصولی است که تقاضای بالایی در صنعت پخت و پز دارد. شما می توانید این کار را به راحتی در خانه خود انجام دهید. اگر شما قادر به انجام این کار در خانه نیستید می توانید یک فضای کوچک را اجاره کنید و این کار را انجام دهید، زمانی که کار شما گسترش پیدا کرد می توانید یک فضای بزرگتری تهیه کنید و این کار را به صورت گسترده تر انجام دهید.

شما به راحتی می توانید دانه های گندم، ذرت، ارزن و ... را از کشاورزان تهیه کنید و بعد باید آرد کردن آن ها را یاد بگیرید. قبل از آرد کردن باید کارهای دیگری از قبیل تمیز کردن، درجه بندی و جدا کردن محصولات، تنظیم درجه حرارت مکان را انجام داد. هزینه راه اندازی این کسب و کار حدودا 700 تا 1000 دلار می باشد.

طرح تولید آرد گندم

21 – تولید آب میوه و مربا

بسیاری از افراد آب میوه و مربا را در خانه خود درست می کنند و آن ها را بسته بندی کرده و به فروش می رسانند. درست کردن مربا و آب میوه یک کسب و کار هوشمندانه است که می توان آن را در خانه هم انجام داد. به عنوان یک کارآفرین جوان، شما می توانید شروع به ساخت آب میوه و مربا کنید و آن ها را به سوپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی اطراف خودتان عرضه نمایید. امروزه تقاضای زیادی برای آب میوه ها و مرباهای طبیعی وجود دارد، زیرا بسیاری از افراد از مصرف غذاهای مصنوعی اجتناب می کنند. شما می توانید میوه ها را به مقدار زیاد از کشاورزان محلی تهیه کنید و آب میوه ها و مرباهای طبیعی را در خانه خود تهیه کنید و سپس به بازار عرضه نمایید.

طرح تولید آبمیوه

طرح توجیهی تولید مربا و ترشی

22 – بسته بندی بادام زمینی

بادام زمینی یک میان وعده محبوب است که مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد. بادام زمینی در اشکال مختلف در سوپر مارکت ها فروخته می شود. شما می توانید بادام زمینی را به صورت عمده تهیه کنید و آن ها را بو داده و بسته بندی کرده و به فروشگاه ها عرضه کنید. تهیه بادام زمینی از مزارع ارزان تر می شود. شما برای انجام این کار به فضای زیادی نیاز ندارید و حتی در خانه هم می توانید این کار را انجام دهید.

23 – بسته بندی آجیل

شما می توانید انواع دانه های آجیل را از مزارع به صورت عمده تهیه کنید و آن ها را به صورت بسته بندی های شیک درآورید و به فروشگاه ها با سود زیادی بفروشید.

طرح بسته بندی عسل

طرح توجیهی بسته بندی خشکبار

24 – پرورش تخم بلدرچین

به تازگی، بسیاری از مردم به فواید شگفت انگیز تخم بلدرچین پی برده اند و هم اکنون افراد زیادی شروع به انجام این کار کرده اند. کار پرورش بلدرچین را می توان با هزینه ای کمتر از 200 دلار آغاز کرد. این کار یکی از مواردی است که با انجام آن سود زیادی می توان به دست آورد.

مجموعه آموزشی پرورش بلدرچین همراه با 2 طرح توجیهی

25 – تولید شیر سویا

شیر سویا یک نوشیدنی مغذی و سالم است که تقاضای زیادی دارد زیرا بسیاری از مردم از سلامت این ماده آگاهی دارند. شما می توانید با فرآوری شیر سویا یک کسب و کار را شروع کنید.

طرح تولید پروتئین سویا

26 – لیزینگ تجهیزات کشاورزی

با افزایش تمایل مردم به کسب و کار کشاورزی، شما می توانید پول زیادی بابت تعمیر و راه اندازی تجهیزات کشاورزی مثل تراکتور، گاوآهن، سم پاش و تمیز کردن ماشین آلات و تجهیزات آبیاری به دست آورید.

27 - تولید ادویه جات

ادویه جاتی که در پخت و پز مواد غذایی استفاده می شوند شامل ادویه کاری، آویشن، پودر فلفل قرمز و سیاه و ... هستند که تقاضای زیادی هم دارند و در اکثر فروشگاه ها و سوپر مارکت ها به فروش می رسند. شما می توانید مواد اولیه را تهیه و ادویه جات را خودتان تولید کنید.

28 – فرآورده های لبنی

شما می توانید با استفاده از شیر، فرآورده های لبنی مثل ماست، پنیر، کره  و ... درست کنید و به فروش برسانید.

طرح تولید و بسته بندی پنیر

طرح تولید کشک پاستوریزه از ماست

طرح تولید و بسته بندی ماست

29 – بسته بندی گوشت مرغ و گوشت قرمز

این یک باور عمومی است که گوشت مرغ یا گوشت قرمزی که بسته بندی نیست، غیر بهداشتی است. بسیاری از مردم گوشت های بسته بندی شده را خریداری می کنند. می توانید یک دستگاه بسته بندی تهیه کنید و این کار را انجام دهید.

طرح تولید و بسته بندی گوشت ماهی

طرح بسته بندی گوشت قرمز

30 – پرورش سبزیجات

سبزیجات یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی در جهان است. شروع کسب و کار با ایجاد یک مزرعه سبزیجات یکی از ساده ترین کسب و کارهای جهان است که سود بالایی هم دارد.

طرح بسته بندی سبزیجات منجمد شده

طرح بسته بندی سبزیجات

31- واسطه بین کشاورزان و خریداران و مشاوره به کشاورزان

شما می توانید با ایجاد رابطه بین کشاورزان و خریداران یک کسب و کار برای خود ایجاد کنید و از این طریق کمیسیون آن را دریافت کنید. شما همچنین می توانید به یک مشاور تبدیل شوید و به کشاورزان مشاوره تخصصی ارائه دهید.

32 – تولید جوجه های یک روزه

یکی از کسب و کارهای خوب و پر درآمد برای کارآفرینان جوان تبدیل تخم مرغ ها به جوجه های یک روزه و سپس فروش آن ها به مرغ داران می باشد.

طرح کارگاه جوجه کشی

33 – فروش گل

به تازگی مردم علاقه زیادی به گل ها برای دکوراسیون خانه نشان می دهند. شما می توانید گل های گلدانی را پرورش دهید و از این طریق پول زیادی به دست خواهید آورد.

34 کود کرمی

از انواع جدید کود هایی که به تازگی بین کشاورزان محبوبیت پیدا کرده  و روش تولید آسانی دارد اگر کارگاه و یا زمین بلا استفاده دارید میتوانید به این کار مشغول شوید

طرح کارگاه کوچک تولید ورمی کمپوست

در نتیجه برای رسیدن به رویاها و آرزوهایتان نباید فرصت های کاری خود را از دست دهید. با توجه به موقعیت و مقدار پولی که دارید یک کسب و کار ایده آل را شروع کنید و از این طریق درآمد کسب کنید. طرح هایی که در ذهن دارید را اجرا کنید و هیچ فرصت تجاری را از دست ندهید.


مطالب مرتبط:

پرورش ماهی تیلاپیا

پرورش کرم ابریشم با دو میلیون تومان

راه اندازی کارگاه پرورش زالو با پنج میلیون تومان

سود آور بودن تولید کود ورمی کمپوست

سرمایه گذاری در کسب و کار پرورش اسب

از پرورش ماهی در منزل کسب درآمد کنید

گران ترین ادویه جهان را در منزل پرورش دهید

طرز تهیه اسپری باغ فلفل تند

پرورش استویا درباغچه منزل

در خانه هم میتوان کشاورزی کرد!

سبزیجات مناسب فروش

تهیه کمپوست مناسب گیاهان زینتی از کود حیوانی

آبیاری هیدرو پونیک برای سبزی کاری در خانه

نظرات 22 + ارسال نظر
۰۰۰ شنبه 9 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 02:42 ب.ظ

خــــــــدابـــــا هیـــــــــچ کســــــــی رو عـــــــــاشق چـــــــیــــزی کــــه
هــیـــچ وقـــت بـــهـــش نـــمـــیرســـه نـــــــکــــن.
ازطرف۰۰۰

۰۰۰ سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 03:58 ب.ظ

بوسه ام را می گذارم پشت در / قهر کردی ، قهر کردم ، سر به سر

تو بیا ، در را تماماً باز کن / هر چه میخواهی برایم ناز کن

من غرورم را شکستم ، داشتی ؟ / آمدم ، حالا تو با من آشتی

۰۰۰۰ سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:00 ب.ظ

هیچ وقت دل به کسی نبند… چون این دنیا اینقدر کوچیکه که توش 2 تا دل کنار هم جا نمی شن…!!
ولی اگه دل بستی، هیچ وقت ازش جدا نشو …! چون این دنیا اینقدر بزرگه که دیگه پیداش نمی کنی

۰۰۰ سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:01 ب.ظ

عشق یک واژه زلال است ، تو باید باشی ، قلب من زیر سوال است ، تو باید باشی

فال حافظ زدم آن رند غزل خوان هم گفت ، زندگی بی تو محال است ،

محدثه پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 12:11 ب.ظ

من عاشق گیاهانم

همه اینطورن!

ستاره چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 03:07 ب.ظ http://amar94.avablog.ir

باسلام۰به دنبال یافتن اطلاعاتی به منظوربررسی اماری هستم۰خوشحال میشم مرا در این پروژه یاری فرمایید

سارا چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:46 ب.ظ

سلام خوبی?اهنگ تنهایی رو دانلودکردی?

اره

سارا سه‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 12:41 ق.ظ

اومدی?

داوود پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:14 ب.ظ

s.gh یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 06:28 ب.ظ

زنبور عسل 5کیلوگرم پرواز نمیکنه.5 کیلومتر پرواز میکنه

اشتباه شدس

امیر چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 07:38 ب.ظ

سلام اقا تو رو خدا یکی یه عیدی خوب بده که بشه تو روستا عملی کرد.................

پرورش آلوئه ورا

nasim P جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 07:21 ب.ظ

سلام ممنون از ایده های خوبتون
منزل ما تهرانه و چند وقتی هست تصمیم گرفتم تو حیاط و پشت بام گل و گیاه پرورش بدم و تو حیاط به همسایه ها و... بفروشم.شنیدم باید از شهرداری مجوز بگیرم،درسته؟؟؟

فکرنکنم نیاز به مجوز باشه.تازه شهرداری میخواد از کجا بفهمه

fatane شنبه 1 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:00 ق.ظ

محمدصادق پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 08:46 ق.ظ

سلام
من یه زمین کشاورزی دیم تو ایلام دارم که حدودا دو هکتاره.
یه رودخونه بی اب کنار زمینم هست که زمستون بعد از بارش باران، آب رودخونه هم جاری میشه.
من به این فکر افتادم که یه استخر ذخیره اب کشاورزی در ابعاد ده متر در ده متر در عمق چهار متر بسازم و آب رودخونه رو تو فصل زمستون به این استخرم هدایت کنم تا استخر پر بشه و فصل تابستون که زمان بی ابیه از اب استخر برای زمینم استفاده کنم. این رو هم بگم که رودخونه بعد از هر بارندگی اب داخلش سرازیر میشه و اونقدر زیاد هست که راحت بتونم استخرم رو باهاش پر کنم.
میخواستم ببینم کلا این کار شدنی هست؟
کسی قبلا این کارو انجام داده؟


sadeghmp2@gmail.com

آی دی تلگرام:
sadegh_dashtipoor

امیررضا شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 08:58 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
من یه سوال داشتم خدمتتون برای درآمد از طریق کشاورزی حتما باید چند هکتار زمین زراعی داشته باشی؟ مثلا نمیشه تو حیاط 80 متری چیزی واسه درآمد کاشت؟ اگه راهی هست راهنمایی کنید ممنون.

در این محیط میتونید گلخونه کوچیکی بزنید و به پرورش گیاهان زینتی گرون قیمت ساخت تراریوم و بونسای بپردازید حتما سود ده است

سمانه پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 02:49 ب.ظ

سلام.ما 4هکتار زمین داریم امسال میخایم سیفی جات بکاریم ولی نمیدونیم چی خوبه چی بد.
اگر کسی ایده خوب داره راهنماییم کنه لطفا
ممنون میشم.

کدوی تخم کاغذی رو امتحان کنید.پرورش کدو تخم کاغذی جدیدا خیلی مرسوم شده امکان کشت کدو تخم کاغذی در اکثر نقاط ایران فراهمه و سود خوبی هم داره

علیرضا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 11:18 ب.ظ

سلام. بذر کدو کاغذی واسه یک هکتار رو از کجا تهیه کنم؟ لطفا راهنماییم کنید متشکرم

علیرضا شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 06:50 ب.ظ

این مشاغلی که پیشنهاد دادید در بازار اشباع شده
67517

مجتبی پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 11:57 ب.ظ

سلام این کارایی که گفتین بقول دوستمون اشباع شده
اگه کسی میتونه سرمایه گذاری کنه من یه ایده خوب دارم برا اجرا

شبنم پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 12:45 ب.ظ http://digiemc.com/

عالی بود ممنونم

مهدی سمیعی شنبه 13 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 08:46 ب.ظ

عالیه اگر میشه روش های بیشتری را بگذارید:

عبدالرضا پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 01:08 ق.ظ

سلام زمین کشاورزی دارم با آب کم یک اینچ از چاه چه چیز میتونم بکارم که درامد داشته باشه؟ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.اگر ایده خوب دارید شریک هم میخوام:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد