سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

پرورش و فروش جلبک

پرورش و کشت جلبک حرفه است که از کار در حیاط منزل گرفته تا کارگاه های بزرگ میتوانند در این رشته نو ظهور شغلی شرکت کنند و سود خوبی ببرند . هم اکنون بخش اعظمی از این محصول هم بصورت خام و هم بصورت فرآوری شده از سایر کشورها به ایران بصورت واردات روانه بازارهای داخلی میگردد . 

 

در مطالبی که بصورت پراکنده ار این صفحه و صفحات زیرین آن آمده سعی برآن است تا دیدگاه مناسبی نسبت په پرورش و تولید و نیز فروش جلبک به شما عزیزان ارائه گردد . اطلاعاتی نظیر اینکه آیا جلبک در داخل خانه و یا حیاط و منزل نیز قابل کشت و بهره برداری است ؟ آیا جلبک ها بیماری های خاصی نیز دارند ؟ آیا همه جلبک ها را میتوان در محیط مسکون عمل آورد و یا فقط انواع و سایز خاصی از جلبکها را میتوان در منزل و محیط مسکونی پرورش و کشت کرد ؟

شما را با روشهای تولید جلبک آشنا مینماییم ، و برخی از روشها نیز بصورت عملی و گام گام تشریح خواهیم کرد ، و انواعی از جلبک مانند اسپیرولینا را که مصرف بیشتری دارند و اینکه چگونه غدای ماهیان و دام و یا حتی انسانها میتوانند باشد به شما معرفی مینماییم . حتی سعی بر آن است که بازار هدف را بطور عملی و ارائه مراکزی که از تولیدات شما استقبال خواهند نمود ، توضیح دهیم .

بطور کلی جلبک ها در روشهای بسیاری قابل کشت و بهره برداری میباشند که از این میان میتوان برخی از رایج ترین ها را نام برد :

  • پرورش جلبک بصورت استخرهای کوچک و بزرگ رو باز
  • پرورش جلبک بصورت سیستم های بسته ، که در واقع با هوای اطراف ارتباط مستقیم ندارند
  • پرورش جلبک بصورت هیبرید و یا ترکیبی
  • پرورش جلبکها بصورت نوع خاصی از تخمیر که نیازی به نور خورشید نداردهد
  • پرورش جلبک بصورت تلفیقی که میتواند مواد زائد را مثلا از آب جذب و آن تصفیه کند
  • پرورش و تولید بصورت روند سیستم دفع که بیشتر مناسب تبدیل به انرژی و سوخت جایگزین میباشد

در نهایت پس از چند روز مطالعه و تست و آزمایش و شناخت تجهیزات خیلی ساده مانند پمپ آکواریوم و اینکه مثلا جلبک اولیه را از کجا تهیه کنید تا کشت و پرورش را شروع کنید ، میتوانید یک روند تولید کوچک و باصطلاح پایلوت و تجیهزات و لوازم ساده آزمایشی را در منزل و یا یک محیط که مهمترین شرط آن نور میباشد ، راه اندازی کنید . بسته به نوع جلبک و موضوعات دیگر کمتر از یک ماه میتوانید محصول جلبک خود را برداشت نموده و با اطمینان بیشتر تولید را از افزایش و گشترش دهید .

در این میان میتوانید از جزوه راهنمای مطالب کاربردی تولید و پرورش جلبک نیز استفاده و سود ببرید ، امیدواریم مانند همیشه در هر کار و حرفه ای که هستید با توکل به خود و پشت کار خود و نیز مشورت اهل فن بتوانید به سود پر برکت برسید .

*مجموعه آموزشی پرورش انواع جلبک ها به صورت تصویری و مجموعه مقالات علمی پرورش جلبک به همراه طرح توجیهی


دانلود فایل


مطالب مرتبط:

پرورش گیاهان ابزی در استخر

پرورش قوباغه صنعتی پر سود در استخر خانه شما

از پرورش ماهی در منزل کسب درآمد کنید

پرورش و تولید میگو

چگونگی راه اندازی یک کارگاه پرورش ماهی های زینتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد