سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

پرورش بلدرچین در منزل

ویژگی های استثنایی بلدرچین و سودآوری تولید آن موجب جلب توجه پرورش دهندگان طیور شده است.پرورش بلدرچین از جمله حوزه‌های جدید در صنعت کشاورزی است که در سال‌های اخیر توجه خوبی به آن شده است. شعار رشد اقتصادی چین “بیائید هر خانه را کارخانه کنیم.تنها با یک مکان کوچک در خانه (انباری اتاق زیر زمین) به مساحت 3*4 (12 متر مربع) در خانه خودتان کافیست بدون اینکه روزانه وقت زیادی از شما بگیرد. (در حد 40 دقیقه در روز)

در کنار شغل اصلی خود با صرف هزینه بسیار اندک وقت بسیار کم درآمد بالایی داشته باشید.
شما می توانید در یک مکان کوچک پرنده کوچک بلدرچین را چه به صورت گوشتی و چه به صورت تخمگذار نگه داری کنید و از سود اقتصادی خوب آن بهره مند شوید.
ما به شما راه را نشان میدهیم

 

 

خلاصه پرورش بلدرچین

• از تعداد کم شروع کنید!

شما در یک اتاق 12 متری حدود 800 بلدر چین تخم گذار تعبیه می کنید بلدرچینها در در قفسهای مخصوص بلدرچین تخمگذار جایگذاری می شوند.
قیمت فروش هر تخم بلدرچین برای شما حدودا 75 تومان می باشد این در صورتی است که هر بلدرچین روزانه 30 گرم دانه به قیمت 15 تومان می خورد. (با فرض دانه کیلویی 500 تومان) یعنی هر تخم بلدرچین 60 تومان سود خالص است

با یک انباری 12 متری (3*4) شروع می کنیم.
تعداد 8 قفس درآن جای میگیرد 2 تا سری 4 طبقه ای
در هر قفس 100 بلدرچین می باشد که جمعا 800 بلدرچین خواهید داشت. توجه داشته باشید اگر به راهنمایی های ما و مشاوره کارشناس دامپزشکی مربوطه توجه داشته باشید بالای 90 درصد بلدرچینها تخم گذاری میکنند. یعنی بالاتر از 750 تخم بلدرچین در روز.

شما با بسته بندی های شکیل تخم بلدرچین و داشتن لیبل می توانید هر بسته 12 تایی تخم بلدرچین را به قیمت 1000 تومان به مرغ و تخم مرغ فروشی ها و سوپر مارکتها بفروشید. البته قیمت برای مصرف کننده 1200 تومان است.
از هر 1000 تومان که شما به فروش می رسانید 100 تومان خرج بسته بندی می شود و 900 تومان برای شمامی ماند.برای هر تخم بلدرچین 15 تومان هزینه دانه را کم کنید و سود خالص خودتان را با دست کم 750 تخم بلدرچین در روز حساب کنید.
و این نسبتا در آمد خوبی برای یکی از مشاغل خانگی می باشد.

قفس های مناسب

سیستم این قفسها طوری طراحی شده است که به دلیل چند طبقه بودن جای خیلی کمی میگیرد. فضای 12 متر برای 8 قفس،
دانخوری ها بیرون قفس تعبیه شده است و حدودا 20 دقیقه زمان در هر وعده برای دانه دادن به بلدرچین ها کافی می باشد.(2 وعده در روز)
سیستم آبخوری قفسها مجهز به نیپل فنجان دار است که به طور اتوماتیک پر از آب می شود. در این سیستم نهایت بهداشت رعایت شده است. و از شیوع بیماری جلوگیری می کند. شما با این سیستم آبخوری پیشرفته جلوی 50 % از بیماری هایی که از طریق ظرف آب کثیف و مانده منتقل می شود را می گیرید. از مزایای دیگر این سیستم آبخوری این است که هیچگاه زمانی صرف آب دادن به بلدرچینها نمی کنید به طور اتوماتیک با مصرف هر قطره آب دوباره فنجان پر میشود.

در طراحی این قفسها شیبی لحاظ شده است که به محض اینکه بلدرچین تخم می گذارد تخمها قل می زند و به داخل جا تخمی مخصوص می آید و شما نیز مجبور نیستیددر قفس را باز کرده و تخمها را از درون قفس جمع کنید.

کف قفسها طوری خاصی وجود دارد که چلغوز بلدرچین از داخل سوراخهای آن بیرون می آید و در سینی که زیر هر قفس وجود دارد می ریزد. با این حساب هیچگاه زیر پاهای بلدرچین کثیف و آلوده به میکروب نمی باشد و همیشه تمیز است و جلوی یکی از عوامل مهم بیماری زا در طیور که تجمع میکروب زیر پاهای آنان است را می گیرد.

فقط کافی است روی سینی روزنامه پهن کنید و هفته ای یک بار روزنامه را عوض کنید. با این حال باور کنید که اگرآن انباری کنار اتاق خود شما نیز باشد هیچگاه بویی از بلدرچین شما را آزار نمی دهد.

طراحی این قفسها به گونه ای است که برای یک کسب و کار خانگی ساخته شده است و تمیز بی بو و بدون صرف وقت برای باز کردن درب قفس و آب و دانه گذاشتن درون قفس و جمع کردن تخمها از داخل قفس زیر پاهای بلدرچین می باشد.
شما حتی یک بار نیز نیاز ندارید که درب قفس را باز کرده و آب و دانه بدهید یا تخم ها را جع کنید.

بلدرچین گوشتی

بلدرچین از پرندگان بسیار مقاوم است که در مقایسه با مرغ و دیگر پرندگان بسیار مرگ و میر پائینی دارد و بزرگ کردن یک جوجه یک روزه ی بلدرچین بسیار راحت تر از جوجه مرغ است. با توجه به اینگه حجم بسیار کوچکی دارد فضای بزرگی به مانند مرغ برای پروار شدن احتیاج ندارد.به عنوان مثال در 10 روز اول که جوجه باید مراقبت ویژه داشته باشد حدودا 3000 جوجه در یک اتاق 3*4 جا می گیرد و بعد از آن می توان در قفسهای چند طبقه آنها را نگه داشت البته قفسهایی که برای تخمگذار ظرفیت 100 بلدرچین دارد برای گوشتی تا ظرفیت 200 بلدرچین را نیز خواهد داشت بلدرچین گوشتی بهتر است متراکم باشد تا فعالیت زیادی نداشته باشد و گوشت بهتری بیاورد.

از مزایای مهم پرورش گوشتی بلدرچین این است که در زمان35 الی 45 روزگی سر بریده می شود یعنی نقطه سر به سر بازگشت سرمایه شما حدودا 40 روزگی می باشد.

تفاوت این زمان در سلیقه شماست که می خواهید بلدرچین ریز یا درشت به بازار عرضه کنید. بلدرچین 45 روزه مشتری پسند تر و گرانتر است اما بلدرچین 35 روزه صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

قیمت خرید جوجه یک روزه بلدرچین X می باشد. در یک دوره خرید 10000 (ده هزار تایی ) جوجه یک روزه 10000X تومان باید هزینه کنید. با خرید جوجه و هزینه دانه و دارو و ویتامین پس از سر بریدن بلدرچینها شما 100 درصد سود خالص نسبت به سرمایه داشته اید با فرض 15 الی 20% تلفات
( برای کم شدن تلفا ت به لینک دامپزشکی بلدرچین سایت مراجعه کنید)

یعنی اگر 5 میلیون تومان هزینه کنید 10 میلیون تومان فروش گوشت بلدرچین خواهید داشت که 5 میلیون سود خالص پس از 40 روز می باشد. اما شما می توانید این سود را بیشتر نیز بکنید. با صرفه جویی در خرید جوجه یک روزه و فاکتور گرفتن تلفات 7% ناشی از جابه جایی جوجه یک روزه در مسیر که اجتناب ناپذیر است.

همه ی تولید کنندگان بزرگ برای تامین جوجه یک روزه از دستگاه جوجه کشی استفاده می کنند زیرا:

1- تفاوت بسیار چشمگیر در پائین آوردن هزینه
(شما برای خرید 10000 جوجه یک روزه در یک دوره باید مبلغ 10000x جوجه خریداری کنید در صورتی قیمت یک دستگاه جوجه کشی 20000 تایی ازخرید یک دوره جوجه یک روزه کمتر است و هر 18 روز می توانید از دستگاه جوجه بکشید.حتی با تغییر سبدها می توانید جوجه کپک مرغ بوقلمون و شتر مرغ هم بکشید )

2- سالم بودن جوجه ها پائین آوردن درصد تلفات
(دلیل عمده تلفا ت جوجه یک روزه در چند روز بعد از تولد به خاطر غیر استاندارد بودن دستگاه جوجه کشی و بیمار بودن تخم نطفه دار داخل دستگا ه می باشد که از آن موارد به عفونت زرده و مشکلات گوارشی روده ای و سختی تنفس ناشی از مشکلات دما و چرخش ناگهانی و غیر استاندارد دستگاه می توان ذکر کرد و انتقال بیماری های عفونی از مادر به تخم و سپس به جوجه بسیار شایع است )رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین

3- پایین آوردن تلفات حمل و نقل
جوجه یک روزه بسیار به حمل و نقل فشار و ضربات ناشی از حرکت در اتوموبیل حساس است و این جابه جایی و تغییر دما و ایجاد استرس در تلفات و روند رشد جوجه بسیار تاثیر می گذارد.رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین رورش بلدرچین
البته شما می توانید با مشاوره گرفتن از کارشناسان ما به راحتی یک دستگاه جوجه کشی خانگی با ظرفیت 500 به بالا برای خودتان درست کنید.

بازاریابی برای فروش

• با قراردادن پوستر ها و تبلیغات در مغازه ها به مشتری انگیزه خرید بدهد.
• گذاشتن کالا برگهایی در داخل بسته تخم بلدرچین که خواص کامل تخم و گوشت بلدرچین را به مشتری معرفی کند و هر مشتری خود برای شما یک تبلیغ کننده محسوب خواهد شد. (نگران نباشید قیمت این کالا برگها که 1/8 برگه A4 می باشد حدودا 5 الی 6 تومان میشود ) ولی در عوض فروش شما را بی نهایت بالا می برد.
•مهمترین نکته فرهنگ سازی شما در جامعه در خصوص استفاده از این ماده غذایی ارزشمند می باشد.

بازار فروش بلدرچین

قیمت فروش هر کیلو گوشت بلدرچین نسبت به مرغ 3 الی 3.5 برابر است و همیشه در بازار متقاضی دارد به دلیل خواص دارویی و خوشمزگی این گوشت لذیذ.
گوشت بلدرچین نسبت به تخم آن از بازار فروش بسیار بهتری برخوردار است در صورتیکه سود آن از فروش تخم بلدرچین کمتر است. در صورتیکه شما مطمئن از فرهنگ استفاده مردم از تخم بلدرچین هستید بهتر است روی تخم گذار آن سرمایه گذاری کنید چون هم سود خوبی نسبت به زمان و وقت گذاشتن شما دارد هم دردسر بسیار کمتر .اما اگر نگران بازار فروش هستید بهتر است پرورش گوشتی داشته باشید چون همیشه مشتریان زیادی برای گوشت گرم و منجمد بلدرچین در بازار هست و با انجماد آن در سرد خانه نیز می توانید آن را تا مدتها نگهداری کرده و به هر شهری که متقاضی زیادی دارد بفرستید. در کل هیچ مشکلی برای فروش گوشت بلدرچین وجود ندارد و همیشه مشتریان آماده به خرید نقد هستند

اما بزرگترین مشکل در امر پرورش بلدرچین مقابله با نشیب و فراز بازار است که در گوشتی این مقابلهه بسیار کم است و لی ریسک بازار در تخمگذار زیاد است.


***مجموعه آموزشی پرورش بلدرچین همراه با 2 طرح توجیهی

دانلود فایل


مطالب مرتبط:

خاویار گیاهی (کینوا)

کشت گیاه دارویی کدو تخم کاغذی

ساختن برکه مصنوعی زیبا

ساختن یک آبنمای زیبای خانگی

کاشت خیار در خانه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد