سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

کسب و کار بسته بندی طلای سرخ در خانه

فرآوری و بسته بندی زعفران کاری است که با سرمایه اندک میتوانید آن را انجام دهید ، این حرفه هم کار ارزشمندی است و هم در بخش بازاریابی و فروش آن میتواند برای شما درآمد مکفی ایجاد نماید . در فرآوری زعفران که در واقع جداسازی کلاله از گل میباشد با  سرمایه حدود 50 میلیون تومان میتوانید یک چرخه و گردش کاری ایجاد کنید  ...

 

برای فراوری زعفران یک اتاق تمیز خوب مورد نیاز است که گرم باشد و عددی در حدود 4 میلیون تومان تجهیزات مانند توری لازم است تا بتوانیم زعفرانی که باصطلاح توزیع یا همان جداسازی شده را در آنجا خشک کنیم . مبلغی حدود 40 میلیون تومان را میتوانید صرف خرید گل کنید ، آن هم در طی شاید دو روز  .

از آنجا که کشاورزان با حجم بسیار زیادی از گل در فصل محصول زعفران روبرو هستند و  فرصت اینکه کلاله را از گل جدا و آن را خشک کنند ندارند  این فرصت مناسبی برای بازار کار شما عزیزان میباشد . فرآوری زعفران بیشتر در استانهایی مانند خراسان و کردستان مورد نیاز میباشد  . مخصوصا همکاری خانوادگی به سود مناسب می انجامد ، گل ها را جمع کرده آنها را پر کنید ، باز کنید و کلاله از گل را جدا کرده خشک کنید و به بازار عرضه کنید تا انشاالله سود پر برکتی نصیبتان گردد . در حال حاضر برای جداسازی کلاله از گل زعفران نیاز به مجوز خاصی نمیباشد .

در زنجیره ارزش کاری زعفران در دو بخش آن توصیه میشود که با سرمایه کم وارد شوید ، یک بخش مرحله گل زعفران و جدا سازی آن است . بخش دوم  میتوانید در بازاریابی و فروش کار کنید ، یعنی محصول نهایی زعفران بصورت بسته بندی شده در اوزان یا همان وزن های مختلف  را از شرکت هایی که دارای مجوز یا ایزو بوده و نیز مراحل سلامت وزارت بهداشت را نیز گذرانده اند ، با تخفیف مناسب میخرید و سپس خودتان این بسته ها را چه به روش الکترونیک و یا بازاریابی اینترنی و چه از روش حضوری و سنتی آن را بفروش میرسانید .

به گفته کارآفرین های خبره این حرفه ارزش و اعتبار یک کسب و کار  به سودآوری فعلی و یا حتی میزان سرمایه آنها نیست بلکه به ارزش یک سازمان و کسب کار به میزان اعتباری است که در جامعه و بازار ایجاد کرده است . این به این معنی است که با پنجاه میلیون سرمایه اگر خوب و مرتب کار کنید میتوانید اعتبار و گردش کاری چند برابر برای خود دست و پا کنید .

همانطور که میدانید زعفران بصورت وزنی خرید و فروش میشود . از خود بپرسید آیا فرضا من فروشنده خوبی هستم ؟ در حقیقت بخشی از این مهارتها را میتوان آموخت  از طرفی هر چه محصول مورد فروش مرغوب تر و با برند شناخته شده باشد در نتیجه فروش آن چندان مشکل نمیباشد . میتوانید زعفران بسته بندی شده را به فروشگاه های بزرگ و کوچک ارائه دهید تا سهم خود را از بازار بدست آورید ، البته فروشگاه های کوچک برای شروع مناسب تر است .

فروشنده خبره توصیه میکند کالای فروش را طوری انتخاب کنید که مزیتی داشته باشد که بتوانید رقابت کنید مثلا مهر استاندارد داشته باشد و یا از برند معروفی باشد خلاصه چیزی که سایر رقیبان کمتر داشته باشند و شما با این مزیت رقابتی بتوانید وارد بازاری شوید که خریدار دارای قدرت چانه زنی و نیز حق انتخاب میباشد . با حدود 50 میلیون سرمایه در بخش بازاریابی و فروش زعفران فرد میتواند در ابتدا ماهی یک الی دو میلیون سود ببرد که در طی زمان این افزایش میابد .

از آنجا که محصول زعفران صادراتی نیز میباشد دست کم در کشورهای منطقه هم اکنون روی آن کار میشود و خریداری میشود ، در حالت کار گسترده تر کار شما میتواند صادرات محصول مرغوب زعفران را نیز در بر گیرد . صدور مجوز میتواند از سازمان غذا و دارو درخواست شود . برای اینکار باید سند و یا اجاره نامه فضای تولید و تجهیزات اولیه آماده باشند .

طرح زیر رو از یه سایت کپی کردم
عنوان کار : بسته بندی و فروش زعفران (از خرید تا فروش)

مکان مورد نیاز برای شروع : مکان خاصی داشته باشید خوبه ولی در منزل هم میشه این کار رو به راحتی انجام داد .

سرمایه مورد نیاز : مهم نیست و به علاقتون بستگی داره و از حداقل 500 هزار تومان شروع میشه و بالاترش به خودتون بستگی داره

مقدار سود :اگر با 500 هزار تومان شروع کنید و تقریبا زیاد تلاش نکنید (فقط گاهی موبایل جواب بدین و ماهیانه 2 تا 3 تا مشتری رو جنس بدین ) میشه در بد ترین شرایط بازار ، سود خالص تقریبا ماهیانه 100 هزار تومان رو داشت

زمان مورد نیاز : ماهیانه 2 تا 3 روز وقت بزارید برای کسب اون مبلغ 100 هزار تومان میتونم بگم کافیه .

مجوز ها : مجوز خاصی هنوز نیاز نیست و زمانی نیاز به مجوز هست که بخواین کارگاه یا کارخانه برای این کار تاسیس کنید .

وسائل مورد نیاز : ماشین دوخت پلاستیک حداقل 25 سانتی به مبلغ حدود 50 هزار تومان (با درجه حرارت قابل تنظیم)
یک عدد دستگاه منگنه (پنس کوب ) مدل کوچک
یک عدد ترازوی دیجیتال 2 صفر با قیمت تقریبا 100 هزار تومان (توانایی کشیدن از 0.01 گرم تا 60 گرم کافیه )

مرحله 1 : خرید زعفران با بسته بندی ساده و یا خرید به شکل کیلویی
اگر شما خواستار مقدار سود کمتری هستید میتونین زعفران رو به صورت بسته بندی شده و در بسته های ساده 1 گرمی بخرید و یا کیلویی بخرید و بسته بندی کنید .

مزایا و معایب : اگر شما به صورت بسته بندی شده بخرید با هر سرمایه ای میتونید کار کنید (کمترین مقدار سرمایه 300 هزار تومان).
دیگر دردسر تهیه بسته بندی رو ندارین و به راحتی وارد مراحل بعدی میشین ولی نباید انتظار سود بالا رو داشته باشین .

اگر به صورت کیلویی خرید کنید ریسک بالا تری داره (به علت نشناختن زعفران خوب) .
سرمایه بیشتری هم میخواد (کمترین مقدار سرمایه 500 تا 800 هزار تومان). ولی سود بالا تری داره و نیز میتونین برای خودتون توی این دنیا یه برند داشته باشین( هرچند کوچیک ) و در اخر از نظر من لذت بیشتری داره .

آموزش کاربردی و کامل بسته بندی زعفران در کارگاه کوچک

دانلود فایل

مطالب مرتبط:

کشت گیاه دارویی کدو تخم کاغذی(حتما مطالعه کنید)

کشت زعفران

گران ترین ادویه جهان را در منزل پرورش دهید

کاشت طلای سرخ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد